Czynności, które podejmujemy w procesie regeneracji uszkodzonych turbosprężarek.
Po otrzymaniu od klienta uszkodzonej turbosprężarki dokonujemy wstępnej weryfikacji aby określić stopień uszkodzenia. Na tym etapie szacujemy całkowity koszt regeneracji turbosprężarki ponieważ jesteśmy w stanie określić które podzespoły kwalifikują się do wymiany.
Turbosprężarka zostaje umieszczona w hermetycznie zamkniętej komorze z własnym obiegiem wody. Proces ten pozwala nam na usunięcie wszelkich zabrudzeń bez naruszania mechanicznie czyszczonych elementów.
Na tym etapie pozbywamy się rdzy z korpusu turbosprężarki i innych elementów takich jak na przykład kolektor. Elementy żeliwne śrutujemy natomiast aluminiowe czyścimy za pomocą szklanych kulek. Taki zabieg nazywamy szkiełkowaniem.
W doborze części zamiennych najważniejszą kwestią jest uwzględnienie rozmiaru uszkodzeń. Pełna regeneracja wymaga wymiany wirników a nie tylko łożysk i uszczelnień. Profesjonalne serwisy takie jak nasz wybierają tylko sprawdzone, markowe części.
W niektórych przypadkach zdarza się, że części zamienne ulegają uszkodzeniu podczas transportu. Zamontowanie takiej części prowadzić może do bardzo poważnej, nieodwracalnej szkody w Państwa turbosprężarce. Dlatego przed zamontowaniem dokonujemy specjalistycznych pomiarów każdej części w celu wyeliminowania ryzyka trwałego uszkodzenia turbosprężarki.
Montaż turbosprężarki przeprowadzany jest w warunkach szczególnej czystości z zachowaniem należytej staranności. Teoretycznie czynność bardzo prosta lecz w praktyce wymagająca ogromnego skupienia. W niektórych przypadkach konieczne jest użycie specjalnych preparatów.
Sprawdzenie szczelności trwa od kilku do kilkunastu minut. W tym czasie montujemy rdzeń na specjalnym stanowisku z doprowadzonym smarowaniem olejowym. Podczas testu napędzamy wałek kontrolując czy uszczelnienia pracują właściwie.
Do wyważenia turbosprężarki używamy specjalistycznych maszyn CIMAT CMT 48 TR i CIMAT CMT 48 VSR. Dzięki wysoko rozwiniętej technologii pomiary są bardzo dokładne co przekłada się na cichą pracę i wydłuża żywotność regenerowanej turbosprężarki. Specjalizujemy się w wyważaniu turbin w zakresie bardzo dużych prędkości obrotowych, co wyróżnia nas na tle konkurencji.
Na tym etapie ustawiamy działanie zaworu upustowego lub zmiennej geometrii. W przypadku zmiennej geometrii stosujemy pneumatyczne stanowisko pomiarowe TURBOTEST. Są to ostatnie czynności w całym procesie regeneracji turbosprężarki.